Prawidlowe csisnienie
27 zdrowych nawyków
aby unormować ciśnienie krwi
KSIĄŻKA GRATIS
Ściągnij teraz

Jak Poznać Zakresy Ciśnienia Krwi w Zależności Od Wieku

jak radzić sobie z wysokim ciśnieniem tętniczym

Jaka jest główna przyczyna wysokiego ciśnienia krwi?

Wysokie ciśnienie krwi zazwyczaj rozwija się z czasem. Może się ono pojawić z powodu niezdrowego stylu życia, takiego jak niewystarczająca ilość regularnej aktywności fizycznej. Niektóre warunki zdrowotne, takie jak cukrzyca i otyłość, mogą również zwiększyć ryzyko rozwoju wysokiego ciśnienia krwi.

Czy można wyczuć, że ciśnienie krwi jest wysokie?

Niestety, Wysokie ciśnienie krwi może wystąpić bez odczuwania jakichkolwiek nietypowych objawów. Umiarkowane lub silne bóle głowy, niepokój, duszności, krwotoki z nosa, kołatanie serca lub uczucie pulsowania w szyi to niektóre z oznak wysokiego ciśnienia krwi.

Jakie są cztery stadia nadciśnienia?

4 etapy nadciśnienia to:
Podwyższony poziom ciśnienia krwi pomiędzy 120-129/ poniżej 80. …
Stopień nadciśnienia 1 to 130-139/80-89 mmHg.
Stopień nadciśnienia 2 to 140/90 mmHg lub więcej.
Kryzys nadciśnieniowy jest wyższy niż 180/120 lub więcej.

Jakie jest prawidłowe ciśnienie krwi w zależności od wieku?

Szacowany zakres ciśnienia krwi (mm Hg)

Wiek                                     Zakres ciśnienia skurczowego         Zakres ciśnienia rozkurczowego

Dzieci (2-13 lat)                                                 80-120                                                      40-80

Młodzież (14-18 lat)                                          90-120                                                      50-80

Czytać także:  Jaki jest najszybszy sposób na obniżenie ciśnienia krwi?

Dorośli (19-40 lat)                                            95-135                                                       60-80

Dorośli (41-60 lat)                                           110-145                                                      70-90

Jak obniżyć ciśnienie krwi za pomocą małych zmian

Nie musisz rozpoczynać gruntownej przebudowy swojego życia, aby zmienić swoje ciśnienie krwi. Oto sześć prostych rad dotyczących działań, które możesz podjąć, aby przywrócić ciśnienie krwi do normalnego poziomu.

1. Schudnij

Zdecydowanie najskuteczniejszym sposobem na obniżenie podwyższonego ciśnienia krwi jest utrata wagi, mówi Fisher. I nie trzeba dużej utraty wagi, aby zrobić różnicę. Nawet utrata zaledwie 10 kilogramów może obniżyć ciśnienie krwi.

2. Czytaj etykiety

Amerykanie spożywają o wiele za dużo sodu, aż do trzech razy więcej niż zalecana ilość, która wynosi 1500 miligramów (mg) dziennie dla osób z wysokim ciśnieniem krwi, mówi dr Fisher. Nie potrzeba wiele sodu, aby osiągnąć ten 1500-mg dzienny limit – wystarczy 3/4 łyżeczki soli. Połowa tej ilości sodu znajduje się w jednej kanapce śniadaniowej Egg McMuffin. Wyeliminuj żywność o wysokiej zawartości sodu, czytając uważnie etykiety. “Bardzo trudno jest obniżyć sód w diecie bez czytania etykiet, chyba że sam przygotowujesz wszystkie swoje potrawy” – mówi dr Fisher. Uważaj zwłaszcza na to, co American Heart Association nazwało “słoną szóstką” – powszechne pokarmy, w których może czaić się duża ilość sodu:

  • chleby i bułki
  • wędliny i mięsa
  • pizza
  • drób
  • zupa
  • kanapki.
Czytać także:  Połączenie Wysokiego Ciśnienia Krwi I Bólów Głowy

3. Ruszaj się

Nie trzeba wiele ćwiczeń, aby zrobić różnicę w swoim zdrowiu. Celuj w pół godziny co najmniej pięć dni w tygodniu. “Upewnij się, że robisz coś, co kochasz, albo nie będzie się trzymać”, mówi Fisher. “Dla niektórych oznacza to taniec; dla innych – jazdę na rowerze lub energiczne spacery z przyjacielem”. Nawet codzienne czynności, takie jak ogrodnictwo, mogą pomóc.

4. Pompuj trochę żelaza

“Dodaj trochę podnoszenia ciężarów do swojego reżimu ćwiczeń, aby pomóc schudnąć i zachować sprawność. Kobiety stale tracą masę mięśniową wraz z wiekiem, a podnoszenie ciężarów jest często pomijaną częścią planu ćwiczeń dla większości kobiet” – mówi Fisher.

5. Ogranicz alkohol do jednego drinka dziennie

Picie zbyt dużo i zbyt często może podnieść ciśnienie krwi, więc zachowaj umiar.

6. Zmniejsz stres poprzez codzienną medytację lub sesje głębokiego oddychania

Hormony stresu zwężają naczynia krwionośne i mogą prowadzić do chwilowych skoków ciśnienia krwi. Ponadto, z czasem stres może wywołać niezdrowe nawyki, które narażają Twoje zdrowie sercowo-naczyniowe na ryzyko. Mogą to być przejadanie się, słaby sen, nadużywanie leków i alkoholu. Z tych wszystkich powodów redukcja stresu powinna być priorytetem, jeśli chcesz obniżyć swoje ciśnienie krwi.