Prawidlowe csisnienie
27 zdrowych nawyków
aby unormować ciśnienie krwi
KSIĄŻKA GRATIS
Ściągnij teraz

Czy Woda Może Naprawdę Obniżyć Ciśnienie Krwi?

jak obniżyć ciśnienie krwi naturalnie

Czy picie wody może obniżyć ciśnienie krwi?

Zachęca się do picia wody przez cały dzień, aby pozostać odpowiednio nawodnionym. Wraz z pomocą w obniżeniu ciśnienia krwi, może pomóc w smarowaniu ciała, zmniejszając ryzyko warunków, takich jak kamienie nerkowe i infekcje dróg moczowych, i może pomóc poprawić funkcjonowanie mózgu.

Utrzymanie diety bogatej w składniki odżywcze również pomoże. Ogranicz spożycie przetworzonej żywności, cukru, alkoholu i smażonych potraw. Najlepiej też unikać tytoniu, jeśli palisz.

Wraz ze zdrową dietą, picie wody i pozostawanie odpowiednio nawodnionym może również pomóc w utrzymaniu zdrowego ciśnienia krwi.

Odwodnienie a ciśnienie krwi

Ważne jest, aby pozostać nawodnionym dla ogólnego stanu zdrowia. Istnieje związek pomiędzy odwodnieniem a ciśnieniem krwi. Kiedy organizm jest odpowiednio nawodniony, serce jest w stanie efektywnie pompować krew, dzięki czemu może ona łatwo przemieszczać się po całym ciele, choć trzeba przeprowadzić więcej badań na ten temat.

Kiedy organizm jest odwodniony, serce musi użyć więcej siły i pompować ciężej, aby rozprowadzić krew po całym ciele. Potrzeba więcej wysiłku, aby krew dotarła do tkanek i narządów. Odwodnienie skutkuje mniejszą objętością krwi, co powoduje wzrost tętna i ciśnienia krwi.

Woda a zdrowie serca

Aby poprawić zdrowie układu sercowo-naczyniowego, ważne jest picie odpowiedniej ilości wody, aby utrzymać organizm w stanie nawodnienia i prawidłowego funkcjonowania. Niektórym wystarcza zwykła woda. Jeśli jednak potrzebujesz wzmocnienia smaku, możesz dodać do wody miętę, ogórek, cytrynę, limonkę i jagody, wśród innych zdrowych opcji.

Witaminy i minerały takie jak wapń i magnez są znane z tego, że obniżają ciśnienie krwi. Jedno z badań przeprowadzonych w Bangladeszu wykazało, że dodanie wapnia i magnezu do wody może pomóc w obniżeniu ciśnienia krwi. Spożywając te minerały poprzez wodę, organizm może je łatwiej wchłonąć. Przed dodaniem jakichkolwiek nowych witamin lub minerałów do swojego reżimu hydracyjnego, skonsultuj się z lekarzem. Może on pomóc Ci podjąć właściwą decyzję.

Zalecane spożycie wody

Ile wody powinieneś pić? To zależy. W grę wchodzi wiele czynników, takich jak lokalizacja, stan zdrowia, codzienne nawyki oraz spożycie żywności i napojów.

Woda dobrze wpływa na organizm. Zachęcamy do picia wody przez cały dzień, aby zachować odpowiednie nawodnienie. Oprócz tego, że pomaga obniżyć ciśnienie krwi, może pomóc w smarowaniu ciała, zmniejszając ryzyko wystąpienia takich schorzeń jak kamienie nerkowe i infekcje dróg moczowych, a także może pomóc poprawić funkcjonowanie mózgu.

Ogólnie rzecz biorąc, zaleca się picie ośmiu 8-uncjowych szklanek wody dziennie. Należy pamiętać, że niektóre produkty spożywcze, takie jak owoce i warzywa, również zawierają wodę. Bardziej szczegółowe wytyczne obejmują:

  • Dla kobiet: Około 11 filiżanek (2,7 litra lub około 91 uncji) dziennego spożycia płynów (obejmuje to wszystkie napoje i pokarmy zawierające wodę).
  • Dla mężczyzn: Około 15,5 szklanek (3,7 litra lub około 125 uncji) całkowitego dziennego spożycia płynów (obejmuje to wszystkie napoje i pokarmy, które zawierają wodę).

Podsumowanie

Posiadanie wysokiego ciśnienia krwi oznacza, że przepływ krwi przez tętnice jest wyższy niż normalnie. Leczenie i zapobieganie nadciśnieniu rozpoczyna się od zmiany stylu życia, takiej jak regularne ćwiczenia i dieta bogata w składniki odżywcze.

Picie wody i utrzymywanie odpowiedniego nawodnienia również może pomóc w utrzymaniu zdrowego ciśnienia krwi. Ogólnie rzecz biorąc, zaleca się picie 8 szklanek wody dziennie. Należy pamiętać, że niektóre produkty spożywcze, takie jak owoce i warzywa, również zawierają wodę.