Prawidlowe csisnienie
27 zdrowych nawyków
aby unormować ciśnienie krwi
KSIĄŻKA GRATIS
Ściągnij teraz

Czy spacer pomaga obniżyć wysokie ciśnienie krwi?

spacery obniżają ciśnienie krwi

Już 30 minut ćwiczeń każdego ranka może być równie skuteczne jak leki w obniżaniu ciśnienia krwi przez resztę dnia. Badanie wykazało, że krótki poranny spacer na bieżni daje długotrwałe efekty, a dodatkowe krótkie spacery w ciągu dnia przynoszą dalsze korzyści.

W eksperymentach 35 kobiet i 32 mężczyzn w wieku od 55 do 80 lat stosowało się do trzech różnych planów dziennych, w losowej kolejności, z co najmniej sześcioma dniami pomiędzy każdym z nich.

Pierwszy plan polegał na nieprzerwanym siedzeniu przez 8 godzin, podczas gdy drugi składał się z 1 godziny siedzenia przed 30 minutami spaceru na bieżni o umiarkowanej intensywności, po którym następowało 6,5 godziny siedzenia. Ostatni plan to 1 godzina siedzenia przed 30 minutami chodzenia po bieżni, a następnie 6,5 godziny siedzenia, które było przerywane co 30 minut 3 minutami chodzenia o lekkiej intensywności.

Badanie przeprowadzono w laboratorium w celu standaryzacji wyników, a mężczyźni i kobiety jedli te same posiłki wieczorem przed badaniem i w ciągu dnia.

Michael Wheeler z University of Western Australia w Perth i jego koledzy stwierdzili, że ciśnienie krwi było niższe u mężczyzn i kobiet, którzy brali udział w planach ćwiczeń, w porównaniu z sytuacją, gdy nie ćwiczyli.

Efekt ten był szczególnie widoczny w przypadku skurczowego ciśnienia krwi, które mierzy ciśnienie w naczyniach krwionośnych, gdy serce bije i jest silniejszym predyktorem problemów z sercem, takich jak ataki serca, niż rozkurczowe ciśnienie krwi, które mierzy ciśnienie w naczyniach krwionośnych, gdy serce odpoczywa pomiędzy uderzeniami.

Jak długo trwa spacer, aby obniżyć ciśnienie krwi?

Regularne ćwiczenia fizyczne mogą mieć wpływ na ciśnienie krwi po około jednym do trzech miesięcy. Korzyści utrzymują się tylko tak długo, jak długo kontynuujesz ćwiczenia.

Czy powinienem chodzić, gdy mam wysokie ciśnienie krwi?

Dla większości ludzi odpowiedź jest twierdząca. Jeśli masz wysokie ciśnienie krwi, możesz bezpiecznie uprawiać aktywność fizyczną. Jednak dla bezpieczeństwa, zawsze warto porozmawiać z lekarzem lub pielęgniarką przed rozpoczęciem jakiejkolwiek nowej aktywności fizycznej.

Czytać także:  Najskuteczniejsze Sposoby Na Obniżenie Ciśnienia Krwi