Prawidlowe csisnienie
27 zdrowych nawyków
aby unormować ciśnienie krwi
KSIĄŻKA GRATIS
Ściągnij teraz

Cudowne pokarmy i witaminy, które mogą obniżyć ciśnienie krwi

jak naturalnie obnizyc cisnienie tetnicze

Jakie witaminy obniżą ciśnienie krwi?

Pokarmy bogate w przeciwutleniacze mogą mieć niewielki wpływ na poziom ciśnienia krwi. Pokarmy o wysokiej zawartości witaminy C, witaminy E, potasu, selenu lub L-argininy są dobrymi opcjami, jeśli szukasz obniżenia ciśnienia krwi.

Rodzaje żywności, które mogą pomóc obniżyć ciśnienie krwi

Pokarmy bogate w przeciwutleniacze mogą mieć niewielki wpływ na poziom ciśnienia krwi. Pokarmy o wysokiej zawartości witaminy C, witaminy E, potasu, selenu lub L-argininy są dobrymi opcjami, jeśli szukasz sposobu na obniżenie ciśnienia krwi. Przeciwutleniacze chronią twoje komórki przed uszkodzeniem i mogą zmniejszyć stan zapalny, co z kolei może utrzymać ciśnienie krwi w kontroli.

1. Żywność o wysokiej zawartości witaminy C

Żywność o wysokiej zawartości witaminy C może chronić przed stresem oksydacyjnym, który powoduje stan zapalny. Dobre opcje obejmują:

  • Papryki.
  • Kiwi.
  • Brokuły.
  • Brukselka.
  • Truskawki.
  • Słodkie ziemniaki.
  • Owoce cytrusowe jak pomarańcze, grejpfruty, cytryny i limonki.

2. Żywność o wysokiej zawartości witaminy E

Rozpuszczalny w tłuszczach składnik odżywczy działa jako przeciwutleniacz, pomagając chronić komórki przed uszkodzeniem przez wolne rodniki. Spróbuj następujących pokarmów:

  • Migdały.
  • Awokado.
  • Nasiona słonecznika.
  • Masło orzechowe.
  • Łosoś.

3. Żywność o wysokiej zawartości potasu

Potas pomaga w obniżeniu ciśnienia krwi poprzez rozluźnienie ścian naczyń krwionośnych i pomagając organizmowi usunąć nadmiar sodu. Do pokarmów tych należą:

  • Banany.
  • Ziemniaki.
  • Szpinak.
  • Pomidory.
  • Marchew.
  • Grejpfruty.
  • Orzechy/nasiona takie jak pistacje, migdały i nasiona lnu.
  • Awokado.

“Banany mają wysoką zawartość potasu, który pomaga organizmowi pozbyć się sodu” – mówi Zumpano. “Jedzenie żywności o wysokiej zawartości sodu może zwiększyć ciśnienie krwi”.

4. Pokarmy o wysokiej zawartości selenu

Selen jest przeciwutleniaczem, który pomaga chronić twoje ciało przed stresem oksydacyjnym. Wybierz te pokarmy dla selenu:

  • Owoce morza, takie jak tuńczyk, halibut i krewetki.
  • Orzechy brazylijskie.
  • Kurczak.
  • Indyk.

5. Żywność o wysokiej zawartości L-argininy

L-arginina pomaga w wytwarzaniu tlenku azotu, substancji chemicznej, która wspomaga rozluźnianie komórek mięśniowych. Niektóre badania pokazują, że te pokarmy mogą pomóc w obniżeniu ciśnienia krwi:

  • Mięso.
  • Drób.
  • Orzechy/nasiona takie jak pestki dyni, orzechy włoskie i ziemne.
  • Fasola jak ciecierzyca i soja.
  • Nabiał jak mleko, jogurt i ser.

6. Żywność o wysokiej zawartości wapnia

Badania wykazały, że spełnienie zalecanej diety na wapń w wysokości 1000 miligramów i uzyskanie do 1500 miligramów dziennie może poprawić ciśnienie krwi. Pokarmy bogate w wapń obejmują:

  • Produkty mleczne, takie jak mleko, jogurt, ser i twaróg.
  • Migdały.
  • Ciemnozielone warzywa liściaste i brokuły.
  • Suszona fasola i groch.
  • Wzmocnione tofu.
  • Wzmocniony sok pomarańczowy.
  • Wzmocnione mleka niemleczne, takie jak migdałowe, sojowe, kokosowe i owsiane.

Inne produkty, które mogą pomóc w obniżeniu ciśnienia krwi

Czosnek może również pomóc w obniżeniu ciśnienia krwi. Wykazano, że czosnek pomaga zmniejszyć stan zapalny. Używanie czosnku, aby dodać smaku do jedzenia, pomaga również zmniejszyć ilość soli, co może również pomóc w obniżeniu ciśnienia krwi.

Umiarkowane ilości alkoholu również okazały się pomocne w obniżeniu ciśnienia krwi. Kobiety nie powinny przekraczać jednego drinka dziennie, natomiast mężczyźni nie powinni pić więcej niż dwa drinki dziennie. Należy pamiętać, że spożywanie większych ilości alkoholu może spowodować wzrost ciśnienia krwi.

Niektórzy ludzie powinni jednak pić mniej niż ta ilość, lub wcale. Picie nawet umiarkowanych ilości alkoholu może zakłócić działanie niektórych leków i zwiększyć ryzyko wystąpienia innych chorób przewlekłych, w tym niektórych nowotworów i osteoporozy. Zapytaj swojego lekarza, czy picie alkoholu jest dla Ciebie bezpieczne.

Czy suplementy działają?

Niektóre suplementy mogą pomóc. Ale Zumpano ostrzega, że należy porozmawiać z lekarzem przed dodaniem suplementu. Uzyskanie składników odżywczych z całych pokarmów jest najlepsze.

Suplementy mogą być ryzykowne, w oparciu o rodzaj suplementu i stężenie podjęte, a także mogą kolidować z niektórymi lekami.

Następujące suplementy okazały się obiecujące:

  • Kwasy tłuszczowe omega-3.
  • CoQ10.
  • Magnez.

“Kwasy tłuszczowe omega-3 można znaleźć naturalnie w tłustych rybach, takich jak łosoś, tuńczyk, śledź, makrela” – radzi Zumpano. “Niektóre rośliny są również dobrymi źródłami, takimi jak nasiona chia, nasiona lnu, nasiona konopi, orzechy włoskie i soja”.