Prawidlowe csisnienie
27 zdrowych nawyków
aby unormować ciśnienie krwi
KSIĄŻKA GRATIS
Ściągnij teraz

Ciśnienie Krwi Objawy I Leczenie

jak obnizyc cisnienie naturalnie

Co to jest wysokie ciśnienie krwi?

Według American Heart Association, wysokie ciśnienie krwi, znane również jako nadciśnienie, występuje wtedy, gdy ciśnienie krwi jest zbyt wysokie.

Wynika to z siły nacisku krwi na ściany tętnic w tempie wyższym niż normalne.

Przyczyny i objawy nagłego wysokiego ciśnienia krwi

Nagłe wysokie ciśnienie krwi może być spowodowane przez różne czynniki.

Jeden z nich znany jest jako nadciśnienie białego fartucha, które występuje, gdy ciśnienie krwi nagle wzrasta w chwili, gdy wchodzisz do gabinetu lekarskiego. Choć jest to uciążliwe, ponieważ to właśnie tam najczęściej dokonuje się odczytów, jest to w większości przypadków nieszkodliwe i spowodowane po prostu niepokojem, którego doświadczamy w tym miejscu.

Inne przyczyny to stres, zbyt duża ilość soli w diecie, brak aktywności fizycznej i tak dalej.

Twoje objawy mogą obejmować:

  • Ból w klatce piersiowej
  • Trudności w oddychaniu
  • Dezorientacja
  • Zmęczenie
  • Problemy z widzeniem
  • Palpitacje serca
  • Uderzenia w szyję i uszy
  • Silny ból głowy

Wiele z tych objawów jest podobnych do tych, które mogą wystąpić w przypadku ataku serca. Dlatego też, jeśli po prostu zauważysz wyższe niż przeciętne ciśnienie krwi bez żadnych objawów, nie musisz panikować. Jeśli jednak masz któryś z tych objawów wraz z podwyższonym ciśnieniem krwi, udaj się do szpitala.

Jak natychmiast obniżyć wysokie ciśnienie krwi w domu

Istnieje kilka sposobów, które możesz zastosować, aby natychmiast obniżyć ciśnienie krwi w domu. Jeśli jednak nie przyniosą one oczekiwanych rezultatów, należy udać się do lekarza. Próba szybkiego obniżenia ciśnienia krwi nie zawsze jest dobrym pomysłem – najlepiej jest utrzymywać odczyty na stałym, normalnym poziomie.

Jeśli jednak panikujesz z powodu wysokiego ciśnienia krwi, wypróbuj te taktyki.

Zrób drugi odczyt
Wyższy niż normalny odczyt ciśnienia krwi może być powodem do niepokoju – lub może to być tylko błąd. Zrób powtórny odczyt. Zobacz, co mówią wyniki – a następnie kontynuuj czytanie.

Zachowaj spokój

Zachowaj spokój, jeśli zauważyłeś wysokie ciśnienie krwi. Spokój może obniżyć ciśnienie krwi, więc poświęć kilka chwil na skupienie się na oddychaniu. Usiądź i weź kilka głębokich oddechów.

Zjedz kawałek ciemnej czekolady

Ciemna czekolada uwalnia endorfiny – substancje chemiczne w mózgu, które sprawiają, że czujesz się dobrze! Zjedz kawałek ciemnej czekolady, aby się zrelaksować, ale nie przesadzaj – cukier może spowodować kolejny skok ciśnienia krwi.

Kontrola ciśnienia krwi: Porady profilaktyczne

Chociaż nikt nie lubi mieć do czynienia z wysokim ciśnieniem krwi, istnieją kroki, które możesz podjąć w przyszłości, aby zapobiec nagłym odczytom wysokiego ciśnienia krwi w domu.

Utrata wagi

Jednym z najlepszych sposobów, w jaki pacjenci mogą obniżyć ciśnienie krwi, jest utrata wagi. Nadwaga lub otyłość jest jednym z największych czynników ryzyka dla wysokiego ciśnienia krwi, więc utrata wagi może zrobić wielką różnicę.

Regularne ćwiczenia fizyczne

Kolejną z najskuteczniejszych zmian stylu życia, jakie można wprowadzić, aby obniżyć ciśnienie krwi, jest regularne ćwiczenie. Nawet 30 minut dziennie lekkich ćwiczeń, takich jak spacer, może sprawić dużą różnicę.

Spożywanie zdrowej diety

Istnieją pewne dowody na to, że spożywanie większej ilości potasu może również pomóc w obniżeniu ciśnienia krwi. Dzieje się tak dlatego, że przeciwdziała on wpływowi sodu na naczynia krwionośne. Rozważ dodanie do swojej diety więcej produktów takich jak fasola, pieczone ziemniaki, banany i szpinak.

Ogranicz alkohol i kofeinę

Ogranicz alkohol (nie więcej niż dwa drinki dziennie dla mężczyzn i jeden dla kobiet) i kofeinę. Obie te substancje wywołują skutki uboczne, które mogą prowadzić do wysokiego ciśnienia krwi.

Rzuć palenie

Jeśli palisz, natychmiast przestań. Jest to jedna z najczęstszych zmiennych, jeśli chodzi o podwyższone ryzyko chorób serca.

Zmniejsz poziom stresu

Niektóre stresy są nieuniknione – ale należy zrobić wszystko, aby uniknąć przewlekłego stresu, który może podnieść ciśnienie krwi i prowadzić do niezdrowych nawyków, takich jak nadużywanie substancji lub przejadanie się.

Znajdź czas na czynności, które sprawiają Ci przyjemność (i które w naturalny sposób obniżają poziom stresu), takie jak:

  • Medytacja
  • Malowanie
  • Spędzanie czasu z rodziną i przyjaciółmi
  • Ogrodnictwo
  • Kontroluj ciśnienie krwi w domu
  • Dokonuj pomiarów ciśnienia w domu tak często, jak to możliwe

Odwiedzaj swojego lekarza

Regularnie odwiedzaj swojego lekarza. Jest to ważne dla każdego, ale szczególnie dla osób z wysokim ciśnieniem krwi. Lekarz będzie w stanie pomóc Ci monitorować ciśnienie krwi i inne parametry życiowe, a także zasugerować zmiany (np. przyjmowanie leków), które mogą coś zmienić.

Co to jest kryzys nadciśnieniowy?

Kryzys nadciśnieniowy to poważny wzrost ciśnienia krwi, który może prowadzić do udaru. Bardzo wysokie ciśnienie krwi – górna liczba (ciśnienie skurczowe) 180 milimetrów rtęci (mm Hg) lub wyższa lub dolna liczba (ciśnienie rozkurczowe) 120 mm Hg lub wyższa – może uszkodzić naczynia krwionośne.