Prawidlowe csisnienie
27 zdrowych nawyków
aby unormować ciśnienie krwi
KSIĄŻKA GRATIS
Ściągnij teraz

9 najbardziej niebezpiecznych pokarmów, których musisz unikać, jeśli masz wysokie ciśnienie krwi

dieta na wysokie ciśnienie krwi

Jaka jest główna przyczyna wysokiego ciśnienia krwi?

Co powoduje wysokie ciśnienie krwi? wysokie ciśnienie krwi zazwyczaj rozwija się z czasem. Może się ono pojawić z powodu niezdrowego stylu życia, takiego jak niewystarczająca ilość regularnej aktywności fizycznej. Niektóre warunki zdrowotne, takie jak cukrzyca i otyłość, mogą również zwiększyć ryzyko rozwoju wysokiego ciśnienia krwi.

9 pokarmów, których należy unikać, jeśli masz wysokie ciśnienie krwi:

1. Przetworzona żywność z tłuszczem trans lub nasyconym

Aby utrzymać zdrowe serce, najlepiej jest ograniczyć tłuszcze nasycone i unikać tłuszczów trans. Jest to szczególnie prawdziwe dla osób z wysokim ciśnieniem krwi.

Tłuszcze trans to sztuczne tłuszcze, które zwiększają trwałość i stabilność pakowanej żywności.

Jednak ich spożywanie podnosi poziom LDL (złego) cholesterolu i obniża poziom HDL (dobrego) cholesterolu, co może zwiększyć ryzyko nadciśnienia.

Tłuszcze nasycone również zwiększają poziom cholesterolu LDL we krwi.

2. Cukier

Cukier może zwiększyć ciśnienie krwi na kilka sposobów.

Badania wskazują, że cukier – a zwłaszcza napoje słodzone cukrem – przyczynia się do przyrostu masy ciała u dorosłych i dzieci. Nadwaga i otyłość zwiększa szansę na posiadanie wysokiego ciśnienia krwi.

3. Produkty pomidorowe w puszce

Większość sosów pomidorowych w puszkach, sosów do makaronu i soków pomidorowych ma wysoką zawartość sodu. Oznacza to, że mogą one podnieść ciśnienie krwi, zwłaszcza jeśli masz już wysokie ciśnienie krwi.

Jedna porcja (135 gramów) sosu marinara zawiera 566 mg sodu. Jedna filiżanka soku pomidorowego zawiera 615 mg.

Możesz znaleźć wersje o niskiej lub obniżonej zawartości sodu dla większości produktów pomidorowych.

Aby obniżyć ciśnienie krwi, wybierz te alternatywy lub użyj świeżych pomidorów, które są bogate w przeciwutleniacz o nazwie likopen. Świeże warzywa mają wiele korzyści dla zdrowia serca.

4. Zupy w puszkach

Czytać także:  Rzeczy, które musisz wiedzieć o Światowym Dniu Nadciśnienia Tętniczego

Zupy w puszkach są proste i łatwe do przygotowania, zwłaszcza gdy jesteś crunched na czas lub nie czujesz się dobrze.

Jednakże, zupy w puszkach mają wysoką zawartość sodu. Puszkowane i pakowane buliony i stada mogą zawierać podobne ilości. Oznacza to, że mogą one podnieść ciśnienie krwi.

Jedna puszka zupy pomidorowej zawiera 1,110 mg sodu, podczas gdy puszka zupy z kurczaka i warzyw zawiera 2,140 mg Źródło.

Spróbuj zamiast tego wybrać zupy o niskiej lub obniżonej zawartości sodu lub zrób własną zupę w domu ze świeżych składników.

5. Sól lub sód

Sól, a konkretnie sód w soli, jest głównym czynnikiem przyczyniającym się do wysokiego ciśnienia krwi i chorób serca. Dzieje się tak z powodu tego, jak wpływa na równowagę płynów we krwi.

Sól stołowa to około 40 procent sodu. Pewna ilość soli jest ważna dla zdrowia, ale łatwo jest jeść za dużo. AHA zaleca uzyskanie nie więcej niż 2300 mg sodu, czyli równowartość 1 łyżeczki soli – każdego dnia.

Większość sodu w amerykańskiej diecie pochodzi z pakowanej, przetworzonej żywności, a nie z tego, co dodajesz przy stole. Sód może być ukryty w nieoczekiwanych miejscach.

6. Mięso z delikatesów

Przetworzone mięso delikatesowe i obiadowe jest często pełne sodu. Dzieje się tak dlatego, że producenci leczą, przyprawiają i konserwują te mięsa solą.

Według bazy danych Departamentu Rolnictwa USA (USDA), tylko dwa plasterki bolończyka zawierają 910 mg sodu. Jeden frankfurter, czyli hot dog, zawiera 567 mg.

Dodanie innych pokarmów o wysokiej zawartości soli, takich jak chleb, ser, różne przyprawy i pikle, oznacza, że kanapka może łatwo stać się bardzo wysoka w sodzie.

7. Mrożona pizza

Kombinacja składników w mrożonych pizzach oznacza, że mają one wysoką zawartość cukru, tłuszczów nasyconych i sodu. Mrożona pizza może mieć szczególnie wysoki poziom sodu.

Czytać także:  Czy Dieta DASH Jest Odpowiedzią Na Wysokie Ciśnienie Krwi?

Ser często ma wysoką zawartość sodu. Tylko dwa plasterki amerykańskiego sera zawierają 512 mg sodu. Jest to zazwyczaj w połączeniu ze słonym lub cukrowym ciastem i skórką do pizzy, wędlinami i sosem pomidorowym.

Aby utrzymać smak w pizzy po ugotowaniu, producenci często dodają dużo soli.

8. Pikle

Konserwowanie jakiejkolwiek żywności wymaga soli. Zatrzymuje ona żywność przed rozkładem i utrzymuje ją jadalną na dłużej.

Im dłużej warzywa siedzą w puszkach i płynach konserwujących, tym więcej sodu zbierają.

Jeden mały ogórek kiszony zawiera 448 mg sodu.

To powiedziawszy, dostępne są opcje o obniżonej zawartości sodu.

9. Alkohol

Picie zbyt dużej ilości alkoholu może zwiększyć ciśnienie krwi.

Jeśli masz wysokie ciśnienie krwi, lekarz może zalecić zmniejszenie ilości wypijanego alkoholu. Badania z 2017 roku znalazły związek między piciem mniejszej ilości alkoholu i obniżeniem ciśnienia krwi wśród osób, które zwykle wypijały więcej niż dwa drinki każdego dnia.

Jaka dieta jest najlepsza na wysokie ciśnienie krwi?

Jedzenie diety, która jest bogata w pełne ziarna, owoce, warzywa i niskotłuszczowe produkty mleczne i skąpi na tłuszczach nasyconych i cholesterolu może obniżyć ciśnienie krwi nawet o 11 mm Hg, jeśli masz wysokie ciśnienie krwi. Ten plan żywieniowy znany jest jako dieta DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension).